onsdag 12 februari | 15:24 2020

Mamma Mia - Snart är det jul!

head2-waterloo-julshow

Vi är nu inne i februari och julen står ju inte direkt för dörren...
Men, det är viktigt att vara ute i god tid om man vill boka upp de bästa artisterna till årets julgalor och fester.

Idag skickade vi ut ett stort mail som enbart handlade om tributebandet Waterloo. Tanken är nämligen att informera er alla om att tiden är knapp och åtgången är stykande när det gäller stora artister till årets julgalor och julfester. 

Vad sägs om en julfest i ABBA's tecken!
Waterloo är ett fantastiskt tributeband som inte bara ser ut som, utan även låter och rör sig som ABBA.

Eller som ABBA´s internationella fanclub har uttryckt om Waterloo:
"Absolutely the best ABBA since ABBA!!!"

» Här kan ni se hela mailet

Vill ni kontakta Camilla eller Katja i gruppen Waterloo, för frågor eller bokning, så klicka på knapparna nedan.

knapp-grön-skickaförfrågan

knapp-orange-tillprofilsidan

onsdag 29 januari | 18:44 2020

Tema Artister & Underhållning v.5 2020

Tema-Underhållning

Idag mailade vi ut vårt stora mailutskick ''Tema Artister & Underhållning''. Det nådde 20.000 mottagare och hade helt fokus på sökportalens artister.

Här i sökportalen Eventmarket.se hittar du närmare 300 underhållare som alla står redo att showa på just ert event, fest eller konferensmiddag. I mailet presenterade vi sprakande showgrupper,  sångfåglar och magiskt ficktjuveri... Även coverband och underhållande programledare presenterades.

Om du är i färd att planera en fest, bröllop eller företagsevent, så är du alltid välkommen in till Eventmarket. Vi är en kostnadsfri söktjänst som gör det enkelt för dig att få direktkontskter med hela branschen.

» Öppna mailet här

Väl mött på Eventmarket.se!

onsdag 22 januari | 11:58 2020

Idag fyller Eventmarket 22 år!

panorama-22år

Den 22 januari 1998, på en eventmässa i Eriksbergshallen i Göteborg, lanserade vi sökportalen Eventmarket.se world wide webb . Vår rykande färska hemsida emottogs med öppna armar på mässan, och våra första medlemmar tecknade avtal...

Man kan säga att allt startade några år tidigare med en klockren idé som vid några tillfällen presenterades för branschkollegor i samband med något vi kallade Nöjeslunchen i Stockholm. Håkan Sterner, som startade sin karriär i nöjesbranschen redan på 1950-talet, hadevid det här laget arrangerat stora företagsevent ihop med dottern Jennie och hennes man Johnny i drygt 10 års tid... Åren, veckorna, dagarna och nätterna med jobb, jobb, jobb och genomföranden var fantastiska, men blev även många och långa. Därtill fanns även en önskan från Jennie & Johnnys grabbar Victor & Charlie att få ha både sina föräldrar och sin morfar lite mer på hemmplan...

Tillsammans slog vi våra kloka huvuden ihop. Vi kunde branschen på våra fem fingrar och vi kände att det fanns ett starkt behov av att samla, strukturera och utveckla hela event-, mötes- & upplevelseindustrin på en och samma marknadsplats. Den platsen skulle få bli internet...

» Klicka här för att läsa mer

Idag firar vi alltså 22 år som sökportal.
Tänk att 'vår baby' Eventmarket har blivit så stor.
Det får helt enkelt bli tårta på kontoret idag ;)

Stolta och varma kramar från oss
/ Jennie & Johnny Sterner, Eventmarket.se

 

tisdag 21 januari | 11:25 2020

Ge oss din feedback!

För oss är det viktigt  att veta vad just du tycker om sökportalen Eventmarket.se. Tycker du den funkar bra eller har du synpunkter på förbättringar. Vänligen ge oss din feedback. Den gör att vi kan bli ännu bättre.

referenser

» Klicka här för att komma till formuläret där du enkelt kan skriva in din feedback. Vi äör glada både för ris och ros.

Vi tackar allra ödmjukast för att du ger oss din feedback.
Den kan komma att användas bland övriga referenser på sajten eller i vår pågående och framtida utveckling.

Tack än en gång & bästa hälsningar

/ Jennie & Johnny Sterner, Eventmarket.se

fredag 17 januari | 15:49 2020

Tema Konferens- & Möteslokaler

Tema-konferens-möteslokaler

Vi drar igång 2020 med vårens första Temamail som dagen till ära handlar om Konferens & Möteslokaler från norr till söder, i stort och smått.

Här inne på Eventmarket kan själv sortera på tex. Dagkonferensrum, Slotts- & Gårdskonferens, Konferens m. kvällfest eller kanske Videokonferens...
Samt att du kan filtrera på önskat län samt hur många ni kommer vara.

I mailet  TEMA KONFERENS- & MÖTESLOKALER som maiklades ut idag 17 januari, bjuder vi på några guldkorn som vi hoppas kan locka. Och hår inne i sökportalen hittar du 100-tals fler. Stort utbud & alltid direktkontakter.

» Öppna mailet här

Vår förhoppning är att du kommer ha stor glädje av sökportalen Eventmarket.se där du hittar mängder av artister och underhållare men även aktiviteter, föreläsare, fest & möteslokaler, uthyrningsföretag, festarrangörer... & Nöjesbiljetter!

Låt oss få önska er en fin helg!

Vi ses på Eventmarket.se :)

Kram Jennie & Johnny Sterner, Eventmarket.se

fredag 10 januari | 12:14 2020

Eventmarket sparkar igång 2020!

Jennie-här-jan20

Hej, Jennie på Eventmarket här! 

Vi kliver in i ett nytt decennium och skriver 2020. Känns riktigt bra, om du frågar mej :) Efter några sköna veckor med jul- och nyårsvila är vi nu tillbaka på kontoret med sprudlande energi...

Sajtens 'nya kostym' som lanserades den 10 oktober 2019, har satt sig fint och våra närmare 19.000 besökare/månad slinker runt i sökportalen som aldrig förr. På första plats ligger Artister, när det gäller förfrågningar. Tätt följt av aktiviteter och uthyrning...
2020 blir året där vi kommer lägga extra krut på fest- & möteslokaler...

Nya marknadsplanen är satt och datum för vårens Temamail är spikade. Lite nytt till skillnad från i höstas, är att vi kommer skicka ut mail som alla kommer ha olika specifika teman. Ena veckan snackar vi enbart underhållning och artister, medan andra veckor kommer fokuseras på antingen festlokaler, föreläsare, konferensanläggningar, catering eller allt inom uthyrning...

Nej, nu tar vi tag i sista dagen på arbetsveckan här på kontoret. Många nya medlemmar skall få sina profilsidor publicerade och kära maken skall gratuleras lite extra, så här på sin 52 årsdag.

Grattis kära Johnny!
2020 blir vårt 33:e år tillsammans och vårt 22:a år med Eventmarket.
Inte illa pink.... ;)

Önskar er alla en alldeles strålande vinterhelg

torsdag 19 december | 10:35 2019

God Jul & Gott Nytt 2020

godjul-mailet19-2

STORT TACK 
för ännu ett superroligt år med sökportalen Eventmarket.se :)

2019 var året då vi:
- investerade i ny sajtkostym.
- trimmade hela plattformen till en supersnabb söktjänst.
- ökade trafiken som aldrig förr.
- signade med fler medlemmar än någonsin

I juletid landar vi mjukt med flaggan i topp men med båda fötterna på jorden. Vi är oerhöprt tacksamma att vår 'baby' Eventmarket fortfarande efter 21 år lever kvar. Och dessutom har kommit att bli stället där Sveriges främsta (närmare 1000) event- & mötesleverantörer finns med.

2020 kommer bli ett år där vi kommer statsa lite extra på att utöka sajten med lokaler och anläggningar som är anpassade för fester, events, möten och konferenser. Det ska bli spännande. Vi ser ett behov som vi tror att vi kan matcha! Vi kommer även utöka marknadsföringen av nöjesbiljetter och självklart hålla alla våra artister, aktivitets- och uthyrningsföretag om ryggen. Vad vore väl Eventmarket utan denna mångfald!

Med sill & nubbe, sköna vinterpromenader, nära & kära och lugna stunder önskar vi er

En riktigt God Jul & ett Gott Nytt År!

Kram Jennie & Johnny Sterner
Eventmarket.se

torsdag 12 december | 11:00 2019

50% rabatt på lokalhyran

stoccc-50rabatt

Sparka igång 2020 med en kickoff!
Januari - februari är en bra tid för fest, kickoff eller galamiddag! Stockholm City Conference Centre har några av Stockholms finaste lokaler för inspirerande och fantasifulla event. Dom hjälper dig att ordna allt från en glittrande fest, sprudlande mingel eller spektakulärt event.

Eventmarket fick just kännedom om att om du bokar in ditt uppstartsmöte eller kickoff redan nu i december 2019, så får du 50 % rabatt på lokalhyran!

Ta chansen att boka Stockholm City Conference Centre's lokaler till 50% rabatt!

För mer info och kontaktuppgifter -  » Profilsidan City Conference Centre

fredag 06 december | 13:36 2019

Modern marknadsföring för dina evenemang

I det digitaliserade och snabbt rörande samhället från 2000-talet blir det allt svårare för många företag att följa nya och effektiva reklamstrategier. Det finns flera skäl till detta: Å ena sidan växer konkurrensen outtröttligt, å andra sidan läggs stor vikt vid hållbarhet nuförtiden. Varje företag strävar efter att förmedla en miljövänlig image till kunden. För att marknadsföra evenemang räcker konventionella strategier som t.ex. dela upp flygblad, inte längre. Nya idéer måste komma: Oavsett om butiksöppning eller produktlansering är nästan allt möjligt i evenemangsscenen och välkomnas av anställda och kunder. Tyvärr har tidsmaskiner ännu inte uppfunnits för att delta i alla evenemang samtidigt. Så frågan är: hur kan du få ut det mest möjliga av ditt evenemang och se till att det är välbesökt? Vi visar våra tips för ett framgångsrikt evenemang!

Kommunikation över alla kanaler

De flesta evenemang tjänar till att locka eller behålla kunder. Därför bör händelsen nå lika stora massor. Speciellt personliga inbjudningar är mycket viktiga, ger omfattande information och ger kunden känslan av att vara något speciellt. Kommunicera evenemanget tidigt på alla kanaler: Detta gäller särskilt de sociala mediekanalerna. När datum, line-up och program är kända har du följande distributionsalternativ:

  • Sociala nätverk som Facebook, Twitter eller Instagram
  • Nyhetsbrev
  • Annonsering i tidningen
  • Reklam i radio
  • Reklam på TV
  • Flyer
  • affischer i staden och omgivningen eller i bussar

Marknadsföring av evenemang via sociala medier

De otaliga sociala medieplattformarna ger det bästa sättet att skapa kundnärhet. Starta evenemanget minst fyra veckor innan. Interaktiva kanaler, till exempel Facebook eller LinkedIn, låter dig svara på kundfrågor snabbt och enkelt. Därigenom kan man också skicka personliga inbjudningar till evenemang. Du kan också distribuera teaserbilder och evenemangflygare online, till exempel via professionell användning på Instagram. Händelsens höjdpunkter och nyheter om evenemanget kan också "tweetas". Vad presidenterna kan göra kan du göra länge! Fördelen med sociala mediekanaler är att du skapar närhet till kunden och målgruppen. Entusiastiska kunder kan också använda sociala medier för att dela sina erfarenheter och övertygelser med sina kamrater. Detta "sociala bevis" leder till en ökad bild av ditt eget företag. De hårt arbetande annonsörerna kan du sedan belöna med rabatter eller prylar om de gör sin röst stark i företagets sociala nätverk. Även så kallade "reklam för en vän" -kampanjer åtnjuter stor popularitet och accepteras gärna. Använd dessa kampanjer och gör nya kunder medvetna om det kommande evenemanget.

locka gäster med en kändis

Om du vill bjuda in en stjärna till ditt evenemang bör du vara särskilt uppmärksam på den här uppgiften. Ju mer populära och välkända de inbjudna kändisarna är, desto fler vill delta i evenemanget. Men stjärnor betalar dyrt för deras prestanda. Så om du vill engagera dig är alltid en kostnadsfråga. Kända storlekar som t.ex. Måns Zelmerlöw, naturligtvis, för deras utseende kräver en högre avgift än de andra stjärnorna. Ta hand om bra musik och en ersättningsplan tidigt om en skulle kändis skulle säga upp. Beroende på budgetens storlek och typ av evenemang kan du också organisera en DJ. Bestäm målgruppen och musikförfrågningarna eller spellistan, bäst innan detta.

Media-reklam: TV och radio

Ett annat sätt att göra ditt evenemang känt för massorna är medieanvändningen av radio och TV. Sätt bara på en reklam eller spela in en radioannons för att göra ditt evenemang till en höjdpunkt. Särskilt rörliga bilder inbjuder att delta med rätt iscensättning och föreslå en unik upplevelse som kunden inte vill missa. I radio säkerställer framför allt kontinuitet för minnesvärdhet. Kanske låter det bekant: efter en lång affärsresa kan du nästan kopiera reklamtexterna på radion och har data, slogan och datum i minnet.

Klassiker: Flyer och affischer

Dessa kan beställas billigt i online-handeln. Här är de låga kostnaderna med fördel och den ständiga tillgängligheten. Dina kunder kan läsa dem när som helst, när och var evenemanget äger rum och vilka höjdpunkter som kommer att visas. De förbipasserande kan göras medvetna om händelsen och nya kunder kan konsulteras. Flyers i exempelvis 3D fokuserar på den kommande festivalen och genererar intresse. Om kunden är intresserad av händelsen på grund av flygbladet, kan de få ytterligare information och teasers på andra kanaler: några bilder eller programobjekt som kommuniceras på sociala medier, eller ett lotteri där den vinnande deltagaren får premien på Kvällen till evenemanget kan också fylla hallarna. Om det finns förfrågningar på kundsidan kan du ge råd och informera flexibelt på de sociala plattformarna. Av dessa skäl är det lämpligt att använda flera kommunikationsmedel för evenemangsmarknadsföring och inte glömma en QR-kod för din närvaro för sociala medier på flygbladet!

Denna artikel är publicerad i samarbete med skribenten: Jonas Olofsson

torsdag 28 november | 14:32 2019

Happy Black Friday

blackfriday-sajten

Nu har du chansen att bli medlem och vara sökbar på Eventmarket.se i ett helt år för endast 2900:- ex. moms, Medium-exponering. (Ord. pris 6500:-)

Medlemskap på Eventmarket.se innebär priseffektiv marknadsföring, sökbarhet, SEO, tydlig exponering i sökportalen i form av Profilsida, hemsideslänk, tillgång till förfrågningar samt medlemserbjudanden... Och inte minst - du finns med där branschen samlas och där kunderna letar!

Passa på!
BlackFriday-erbjudandet gäller vid tecknande av nytt medlemskap fr.o.m. torsdag 28 november t.o.m. måndag 2 december 2019.

» Klicka här on det låter intressant!

ny-logo-utan-since

Eventmarket Svenska AB | Org-nr: 556550-4015 | » Om Eventmarket